Realul nu poate fi ameninţat.
Irealul nu există.
În asta constă pacea lui Dumnezeu.
Aşa începe Cursul de miracole. Cursul face o distincţie fundamentală
între real şi ireal; între cunoaştere şi percepţie. Cunoaşterea e
adevăr, sub o singură lege - legea iubirii, sau Dumnezeu. Adevărul e
inalterabil, veşnic şi neambiguu. Poate fi nerecunoscut, dar nu poate fi
schimbat. Se aplică la tot ce a creat Dumnezeu şi numai ce a creat El
este real. E dincolo de învăţare, pentru că e dincolo de timp şi
evoluţie. Nu are opus; nici început şi nici sfârşit. Ci pur şi simplu
este.
Lumea percepţiei, pe de altă parte, e lumea timpului, a schimbării, a
începuturilor şi sfârşiturilor. E bazată pe interpretare, nu pe fapt. E
lumea naşterii şi a morţii, fondată pe credinţa în carenţă, pierdere,
separare şi moarte. E învăţată şi nu dată, selectivă în percepţiile ei,
instabilă în funcţionarea ei şi inexactă în interpretările ei.
Din cunoaştere şi, respectiv, percepţie apar două sisteme de gândire
distincte, opuse în toate privinţele. În domeniul cunoaşterii, niciun
gând nu există separat de Dumnezeu, pentru că Dumnezeu şi Creaţia Sa
împărtăşesc o singură Voinţă. Lumea percepţiei e făcută însă din
credinţa în voinţe opuse şi separate, într-un conflict perpetuu una cu
alta şi cu Dumnezeu. Ce vede şi aude percepţia pare real pentru că
permite numai conştientizarea lucrurilor ce corespund dorinţelor celui
ce percepe. Se ajunge astfel la o lume a iluziilor, o lume care are
nevoie de continuă apărare tocmai pentru că nu este reală.
Odată ce ai fost prins în lumea percepţiei, eşti prins într-un vis.
Nu poţi scăpa din el fără ajutor, pentru că tot ce îţi arată simţurile
stă mărturie pentru realitatea acestui vis. Dumnezeu a oferit Răspunsul,
singura Cale de ieşire, adevăratul Ajutor. E funcţia Vocii Sale, a
Spiritului Său Sfânt, să mijlocească între două lumi. Şi o poate face
pentru că, în timp ce pe de-o parte cunoaşte adevărul, pe de alta ne
recunoaşte iluziile, dar nu crede în ele. E ţelul Spiritului Sfânt să ne
ajute să scăpăm din lumea viselor învăţându-ne cum să ne inversăm
gândirea şi să ne dezvăţăm greşelile. Iertarea e marele instrument la
îndemâna Spiritului Sfânt pentru a ne învăţa cum să realizăm această
inversare a gândirii. Cu toate acestea, Cursul are modul lui de a defini
iertarea, după cum şi lumea o defineşte în felul ei.
Lumea pe care o vedem nu face decât să reflecte propriul nostru
cadru de referinţă interior - ideile, dorinţele şi sentimentele
dominante din minţile noastre. "Proiecţia face percepţia" (Text, p.
401). Ne uităm mai întâi înăuntru, hotărâm ce fel de lume vrem să vedem
şi apoi proiectăm lumea respectivă în afară, făcând din ea adevărul aşa
cum îl vedem. O facem adevărată prin felul în care interpretăm ce anume
vedem. Dacă folosim percepţia pentru a ne justifica propriile greşeli -
mânia, impulsurile de a ataca, lipsa de iubire, sub orice formă ar
apărea - vom vedea o lume a răului, a distrugerii, a maliţiei, a
invidiei şi disperării. Toate acestea trebuie să învăţăm să le iertăm,
nu pentru că suntem "buni" şi "milostivi", ci pentru că ceea ce vedem nu
e adevărat. Noi am distorsionat lumea cu sucitele noastre mecanisme de
apărare şi, de aceea, vedem ce nu este. Pe măsură ce învăţăm să ne
recunoaştem erorile perceptuale, învăţăm totodată să le trecem cu
vederea sau să le "iertăm". În acelaşi timp, ne iertăm pe noi înşine,
privind dincolo de sucitele noastre concepte de sine, spre Sinele pe
Care L-a creat Dumnezeu să fie în noi;
Păcatul e definit ca "lipsă de iubire" (Text, p. 10). De vreme ce
iubirea e tot ce există, păcatul, în ochii Spiritului Sfânt, e o eroare
ce trebuie corectată şi nu un rău ce trebuie pedepsit. Sentimentul
nostru de inadecvare, de slăbiciune şi incompletudine provine din
puternica investiţie în "principiul carenţei" ce guvernează întreaga
lume a iluziilor. Din acest punct de vedere, căutăm în alţii ce simţim
că lipseşte în noi înşine. "Iubim" pe cineva pentru a căpăta ceva noi
înşine. Iată ce trece drept iubire în lumea viselor. Nu poate să existe o
eroare mai mare decât asta, căci iubirea e incapabilă să ceară ceva.
Numai minţile se pot uni cu adevărat, iar ce a unit Dumnezeu, niciun
om nu poate să despartă (Text, p. 321). Cu toate acestea, adevărata
unire e posibilă numai la nivelul Minţii lui Cristos şi nu s-a pierdut
de fapt niciodată. "Micul eu" caută să se mărească prin aprobare
exterioară, bunuri exterioare şi "iubire" exterioară. Sinele creat de
Dumnezeu nu are nevoie de nimic. E de-a pururi complet, ocrotit, iubit
şi iubitor, căutând să împărtăşească, nu să capete; să extindă, nu să
proiecteze. Nu are nevoi şi vrea să se unească cu alţii, din
conştientizarea reciprocă a propriei lor abundenţe.
Relaţiile speciale ale lumii sunt distructive, egoiste şi pueril de
egocentrice. Date însă Spiritului Sfânt, relaţiile acestea pot deveni
cele mai sfinte lucruri de pe pământ - miracolele care arată calea de
întoarcere la Cer. Lumea îşi foloseşte relaţiile speciale ca armă
definitivă de excludere; ca demonstraţie a separării. Spiritul Sfânt le
transformă în desăvârşite lecţii de iertare şi deşteptare din vis.
Fiecare relaţie e un prilej de a lăsa percepţiile să fie vindecate şi
greşelile corectate. Fiecare în parte e o nouă şansă de a te ierta pe
tine însuţi iertându-l pe celălalt. Şi fiecare în parte devine o nouă
invitaţie făcută Spiritului Sfânt şi reamintirii lui Dumnezeu.
Percepţia e o funcţie a trupului şi reprezintă, de aceea, o limitare
a conştienţei. Percepţia vede prin ochii trupului şi aude prin urechile
trupului. Ea evocă răspunsurile limitate pe care le dă trupul. În mare
măsură, trupul pare de sine stătător şi de sine motivat, dar răspunde de
fapt numai la ce intenţionează mintea. Dacă mintea vrea să îl
folosească pentru atac, sub orice formă, el devine prada bolii, a
îmbătrânirii şi a pieirii. Dacă, în schimb, mintea acceptă rostul pe
care îl dă acestuia Spiritul Sfânt, el devine un mod util de a comunica
cu alţii, invulnerabil cât e nevoie de el, urmând a fi lăsat deoparte cu
blândeţe când i s-a încheiat folosul. De la sine, e neutru, cum e totul
în lumea percepţiei. Dacă e folosit pentru ţelurile eului sau ale
Spiritului Sfânt depinde întru totul de ce vrea mintea.
Opusul vederii prin ochii trupului e viziunea lui Cristos, care
reflectă putere, nu slăbiciune; unitate, nu separare; iubire, nu frică.
Opusul auzului prin urechile trupului este comunicarea prin Vocea pentru
Dumnezeu - Spiritul Sfânt - care îşi are locul în fiecare dintre noi.
Vocea Lui pare îndepărtată şi greu de auzit din cauză că eul, care
vorbeşte pentru sinele mărunt şi separat, pare să vorbească mult mai
tare. De fapt, e tocmai invers. Spiritul Sfânt vorbeşte cu o claritate
indubitabilă şi cu o atracţie irezistibilă. Cine nu alege să se
identifice cu trupul nu poate să rămână surd la mesajele Lui de
eliberare şi speranţă, şi nici să nu accepte bucuros viziunea lui
Cristos în schimbul jalnicei lui imagini de sine.
Viziunea lui Cristos e darul Spiritului Sfânt, alternativa lui
Dumnezeu la iluzia separării şi la credinţa în realitatea păcatului, a
vinovăţiei şi a morţii. E singura corecţie la toate greşelile de
percepţie; reconcilierea tuturor opuşilor aparenţi pe care se bazează
lumea aceasta. Lumina ei binevoitoare arată lucrurile toate dintr-un alt
punct de vedere, reflectând sistemul de gândire ivit din cunoaştere şi
făcând reîntoarcerea la Dumnezeu nu numai posibilă, ci şi inevitabilă.
Ce se considera odinioară o nedreptate făcută cuiva de altcineva devine
acum un strigăt de ajutor şi o chemare la unire. Păcatul, boala şi
atacul sunt văzute ca percepţii eronate ce aşteaptă să fie remediate
prin blândeţe şi iubire. Mecanismele de apărare sunt abandonate pentru
că, acolo unde nu există atac, nu e nevoie de ele. Nevoile fraţilor
noştri devin propriile noastre nevoi, căci călătoresc şi ei cu noi în
timp ce ne îndreptăm spre Dumnezeu. Fără noi, şi-ar rătăci calea. Fără
ei, nu am putea nici noi să o găsim pe a noastră.
Iertarea e necunoscută în Cer, unde nevoia de iertare ar fi de
neconceput. Şi totuşi, în această lume iertarea este o corecţie necesară
la toate greşelile pe care le-am făcut. A oferi iertare e singurul mod
de a o avea, căci reflectă legea Cerului că a da şi a primi este acelaşi
lucru. Cerul e starea firească a tuturor Fiilor lui Dumnezeu aşa cum
i-a creat El. Asta e realitatea lor în vecii vecilor. Şi nu s-a schimbat
doar pentru că a fost uitată.
Iertarea e mijlocul prin care ne vom aminti. Prin iertare, gândirea
lumii este inversată. Lumea iertată devine poarta Cerului, căci prin
îndurarea ei putem în sfârşit să ne iertăm pe noi înşine. Nemaiţinând pe
nimeni prizonier al vinovăţiei, devenim noi înşişi liberi. Adeverind
Cristosul în toţi fraţii noştri, Îi recunoaştem prezenţa în noi înşine.
Dând uitării toate percepţiile noastre eronate şi nepăstrând nimic din
trecut care să ne mai reţină, putem să ni-L amintim pe Dumnezeu. Dincolo
de asta, învăţătura nu poate trece. Când suntem gata, Dumnezeu Însuşi
va face ultimul pas al reîntoarcerii noastre la El.
Ți s-a deteriorat VEDEREA? Fa masaje si sa nu mănânci niciodată peste sau
animale din mare. Mu Yuchun.
-
CUM VA AJUTATI OCHII PRIN MASAJ
Acum 11 ore
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu